Te och äppelkaka

Idag har jag en ledig onsdag. Den näst sista för ett bra tag framöver. Malin har fått ett heltidsjobb
så hon ska sluta. Synd när man hittat en sån toppentjej, men jättekul för henne :)

Jag har hittat ett nytt (för mej) företag som säljer te. Kontaktade dem förra veckan och nu har
jag fått en massa smakprover. Inte lätt, alla kunder har ju så olika smak.





På jobbet igår testade jag och Eva ett svart te Hallon-Granatäpple.... Det var en riktig höjdare!
På kvällen drack jag Rooibos Hot Chocolate... också jättgott! Det var de två som hon rekommenderade
till mej och jag förstår nu varför.  Har testad alla svarta, har något rooibos te (koffeinfritt) kvar och
sedan två gröna teer.  Det blir kul med lite nya smaker, vilka jag nu ska välja av dessa.
Det som är klart är att en av mina gamla favoriter kommer tillbaka SÖDERS HÖJDER!!!

Hoppas att nyheterna är i butiken i slutet på nästa vecka!


ÄPPELKAKA

Då jag, Elin och Sebastian har bjudit in oss till Anne-Lie, Martin och Max ikväll har jag bakat en
äppelkaka som vi ska ha med oss. Lite vaniljsås till detta så blir det super!



Den ser inte så dum ut va?

Här kommer det enkla receptet:

Du behöver:
1 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 dl smält smör
1 tsk bakpulver
1-2 äpplen, skalade och urkärnade
Kanel, råsocker

Så här gör Du:
1. Vispa ägg och socket till vitt skum. Rör i mjölet, bakpulvret och smöret.
2. Smörj och bröa en form. Bred ut smeten i formen. Skiva äpplena och stick ned dem tätt i smeten.
Strö på råsocker och kanel.
3. Grädda ca 40 minuter i 175 grader.  Servera med vaniljsås eller vaniljglass.

MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0