Kalas och sommar.......

KALAS!

Ja då var vi hemma efter en dag i Göteborg (Mölndal) där vi firat sonen som fyller 25 år nästa lördag.
Fy sjutton vad gamla de blir... tur att en annan inte åldras i samma hastighet :) .... Eller?
Då han har en flickvän, Pernilla, som älskar att baka fick vi massor av godsaker.
Jättegott! Nu blir det inget fika här på länge.....
När vi åkte hem tog vi vägen förbi Landvetter och Borås och som det brukar när man är i närheten av
Borås spöregnade det förstås. Då började jag längta tillbaka till sommaren i


GREKLAND och ön ANTIPAROS


Här får ni lite bilder från min favoritö



Då vårt bagage blev försenat ett par dagar var jag tvungen att inhandla ett par nya flip-flop.
Lite flower power gillar jag!



På stranden finns inte många parasoll så man får ta till Pinjeträden när man vill ha skugga.



Vår stora balkong, som vi delade med Elin och Sebastian, med utsikt mot havet.....
Jag längtar tillbaka till att "bara" få sitta där med en god bok och en kall Mythos!
Härligt!



Denna sommaren bodde vi på Hotel Galini eller Pavlos Place som många också
kallar det eftersom restaurangen heter så som ligger i samma byggnad.
Han som äger hotellet heter Pavlo och driver hotellet och restaurangen
med fru och barn och andra släktingar.
Jättetrevliga! Men det är ju de flesta i Grekland tycker jag!



Vilka vyer man får se när man är på utflykt med bil.
Egentligen går det bättre med fyrhjuling eller vespa men vi var så många så vi hyrde en lite större bil istället.
Det tar ca 20 minuter att åka från ena änden på ön till den andra, så stor är den inte...



Den här bilden behöver bara beskrivas med ett ord....
GREKLAND!



Elin i sitt esse med kameran i högsta hugg! Utsikt från kalkstensgrottornna på Antiparos.
Till vänster om Elin någonstans har Tom Hanks sitt sommarhus! De ni!
Var vi än är på ön tycker vi att vi ser Tom...... I bilar, på restauranger, i båten...... Kanske, kanske inte. Vem vet?



Här ser man vår favoritstrand i byn, Fanari Beach, med alla små mysiga hus i bakgrunden.


Det var lite härliga semesterbilder att drömma sej bort med.
Kan ju inte påstå att jag längtar mindre nu!
Hoppas jag får åka tillbaka dit snart igen och stanna ännu längre.
Känner mej som hemma där, kanske jag bodde där i mitt förra liv. Vem vet!

Ha nu en bra söndag!

Kommentarer
Postat av: Isabella (tinkerbella.blogg.se)

SVAR: Ja, längtar tills boken kommer! :)kram

2010-09-18 @ 23:06:46
URL: http://tinkerbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0