Goa gubbar

Jag hade hoppats att få plocka jordgubbar till midsommar då jag för 
en gångs skull var ledig en midsommarafton.... Men icka sa Nicke! Inga jordgubbar mogna då!
Så när vi kom hem efter Greklandsresan bar det av till Dimbo och jordgubbslandet!

 
Fint väder och inte så mycket folk, bara goa röda gubbar!!!!
På ca 15 minuter hade vi fyllt våra hinkar med dessa härliga bär!

På dessa minuter blev det hela 9 kilo goa gubbar. Inte illa!!!! Rätt bra tillgång alltså!
Vi plockade även några kilo färskpotatis.
 
Nu ligger de bär som blev över efter den dagens intag i frysen så nu har jag till
många goda smoothies i höstmörkret. Till en tårta eller två med kanske!
 
Nu har jag jobbat i tre hela dagar och kan faktiskt tänka mej lite semester snart igen :)
 
Ha det så gott alla!!!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0