Melodifestivalen

Nu var det ett tag sen igen..... men i lördags var vi iallafall i Göteborg
på genrepet inför deltävling nummer 2 i Melodifestivalen.
Har bara hört kommentarer om hur himla dåligt det var och hur dåliga
alla låtar är..... men alla vi tyckte att denna lördagens bidrag var mycket
bättre och jämnare än den förra. Smaken är som baken!!!



Här är den fräcka scenen! Har ingen bra kamera men bilden blev bättre
än jag hade väntat mej. Detta är innan showen har börjat.



En av mina favoriter i lördags. BROLLE! Han har sin egen stil och en klockren röst.
Sen han överraskade mej i somras här i Tidaholm på vårt 100-årsfirande på torget
har jag diggat honom skarpt. Sanna var också jättebra, men det är ju hon alltid.....

Efter repet tog vi en fika på en av mina favoritfik i Göteborg, Café Vanilj.
Alltid lika mysigt, men tyvärr alltid för mycket folk, men vi fick oss ett bra bord
till slut. Eftersom jag inte dricker kaffe blir det alltid Chai latte när jag är där.
Sen blev det en snabbis på stan innan tåget gick hem igen.
Hade gärnat stannat kvar hos Jimmy men då vi, hundvakterna, hade fixat
hundvakt i vår tur, som skulle bort på kvällen var vi tvungna att åka hem....

Väl hemma kollade vi på festivalen på tv och de mesta var som på repet
utom att alla var färdigsminkade och några ord var utbytta. Sen var ju resultatet
lottat när vi var där men nu var det ju vi, svenska folket, som röstade.

Är ju alltid en massa snack om hur dåligt alla tycker det är jämt....
Konstigt att det blir tittarrekord varje gång!!!!!!!!!

Ha en bra kväll nu. Jag och Elin ska snart gå ut med fadderbarnen.

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0