Söndag

Idag har det varit en lugn dag..... om man nu kan kalla det så när man tvättar, städar och står i.
Det är tyvärr så de flesta lediga dagar ser ut.
Började faktiskt dagen med en latte av mitt jul-te sen förra året. Gav ju bort mitt sista chai-te igår till
Pernilla som blev sugen efter att ha läst mitt inlägg om chai latte, så jag fick ge bort det jag hade hemma.
Det är faktiskt lika gott att göra det med julte för kryddorna finns ju där, plus lite apelsinsmak.
På tal om det så dyker julteerna upp i butiken i slutet av oktober.
När latten åkt ner började jag städa i köket. Vände ut och in på alla lådor och skåp och rensade bort
all gammal skit..... Tyvärr blev det en del. Man borde göra det lite oftare.
Eftersom min kompis dammsugaren redan var framme blev det ett varv i huset med den också.
Fick lite gamla vinylsinglar igår som jag inte visste att jag hade......
Satte upp några på väggen  som tavlor, blev riktigt bra. Elin har godkänt det och då får det vara kvar.
Regnet öste ju ner på eftermiddagen, men jag trotsade vädret och tog på mej regnjacka och tog med ett
paraply och gick ut en sväng. Behövde lite luft efter allt städande... Klarade mej undan det värsta!
När jag kom hem lagade jag lite mat tills imorgon, falukorv i ugn. Riset kokar jag i morgon bitti.
Kollade på Brothers & Sisters (eller om det är tvärtom)  på Kanal 9, en himla bra serie,
så nu vet jag inte hur det gick för de Ensamma mammorna....... Får kolla reprisen (om det är någon).
Nu är det väl många som ska se på valvaka, men jag orkar nog inte det. Kryper nog ner i sängen och läser lite istället. Tv:n kan ju stå på i bakgrunden tills jag inte orkar läsa längre. Hur det går får jag ju veta imorgon.

Sov gott alla och ha en bra vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0