Ledig

Idag har jag varit ledig, från butiken alltså, hemma finns ju alltid att göra.
Tyvärr blev det ingen sovmorgon som jag önskat då Elin för en gångs skull ;)
gick upp tidigt för att gå till arbetsförmedlingen.
Låg i alla fall kvar en stund och läste VB och lite ur boken "Borta bäst" av Sara Kadefors.
Den kan jag rekommendera. 
När jag väl kommit upp gjorde jag mej en Chai Latte..... den kan jag också rekommendera!



Så här gör du Din goda tedrink:
Ta ett högt kaffeglas (eller stor temugg)och fyll en tesil med lite mer
Chai Masala lös-te än vad du normalt brukar göra.
Fyll glaset till hälften med kokhett vatten.
Låt det stå och dra ca 5 minuter så det blir rätt starkt.
Värm lite mjölk (vill du skumma det så är det lättast med lättmjölk) och
fyll sedan på glaset ända upp med mjölken. Ska vara 50/50 mjölk och te.
Smaksätt sedan efter smak med honung eller socker,
sen är det bara att njuta!

EN TE-DRINK SOM MAN LÄNGTAR EFTER!

När Chai-latten var urdrucken var det dags att fixa till sej för jag hade lovat
Elin att vi skulle gå till Biblo och rösta när hon kom hem.
Vi tog en promenad i det härliga höstvädret. Klarade oss precis från regnet.
På hemvägen blev det ett stopp på Mekka för en liten fika. Gott!
Ikväll blir det väl att fixa lite mat och kolla på alla duktiga IDOLER!
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

nu har jag gömt några knäckar längst bak i kylen så det ska finnas kvar imorgon när ni kommer :)



chai-latte är ju gott, lite chai-te skulle ju inte sitta helt fel ;)

2010-09-17 @ 17:59:16
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0