Konst

Söndag - Vilodag?

Ja då var det söndag idag igen.... Veckorna går så fort! Tänkte ta det lugnt idag men får nog tänka om
tror jag. Det blir nog en liten tripp till butiken, för så här såg de ut när jag gick där i från i fredags!





Som ni ser finns det en del att göra.... Det tråkiga är att det är en del JUL i kartongerna och det är
kanske lite tidigt att ställa fram det. Eller? Har ju inte så stort lager att gömma kartongerna på...
men det brukar lösa sej.  Varorna som kom i fredags är från Kardelen, lite skålar,
betongkrukor, betongrosor, m.m, m.m. Spännande !

Konstnatta


Får inte glömma att berätta om den trevliga kvällen igår. Jag och Elin tog först bilen till Fallköping
för att kolla lite konstutställningar. Vi var på Hellmans konst och Nordic Club och kollade.
Mycket duktiga konstnärer och mycket fina alster som det gjort.
Tittade upp till mamma för att säga hej. Hon hade surströmmingsskiva hos sej..... Det luktade inget
vidare så det blev ett snabbt besök. Måste bara säga att det är så himla härligt att se 5 st gamlingar,
de närmar sej 80 allihop, sitta och spela kort och dricka vin en lördagskväll. Hoppas man får ha det
så när man blir så gammal. Vi drog vidare till Tant Brun för en fika. Jättemysigt fik!
Drog sen tillbaka till Tidaholm. Besökte Maria och Åsa som hade utställning på vår gata. De hade
jättemycket fina saker. Köpte ett litet fat i betong som var gjutet i ett rabarberblad. Har gjort plats
för det på köksbordet. Ska hämta det snart. Har ett stort sådant ute som fågelbad.
Åkte sen runt i Tidaholm och kollade på andra utställningar! Måste rekommendera detta. 
Vilken härlig och annorlunda lördagskväll!
Hoppas nu min dotter Elin fått lite inspiration till att sätta igång. Hon är jätteduktig på att måla och teckna.



Dessa målade hon i våras i skolan. Jättefina tycker jag!



Här har hon ritat ett självporträtt i blyerts. Jättelikt!

Nä nu har jag inte tid att sitta här längre om jag ska få något gjort.
Ikväll blir det balansboll med Lisa. Träningsvärk i morgon alltså!

Ha en bra söndag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0