Grekisk olivolja

Som jag berättat förut är jag en riktig Greklandsfantast. Jag skulle faktiskt kunna tänka mej att
sälja allt jag äger och bosättta mej där.... på min lilla pärla Antiparos.
Det är ju tur att man får drömma, och ibland blir ju drömmar faktiskt till verklighet!!!

Igår torsdag kom det in två tjejer i butiken och kollade runt lite. De småpratade lite med varandra
om att jag hade te, knäckebröd, m.m. Efter en liten stund kom de fram och presenterade sej. De kom
från ett företag som heter Olivlunden och de sålde äkta grekisk olivolja och grekisktillverkad marmelad.
Jag trodde nästan att det var någon som drev med mej som vet hur mycket jag tycker om Grekland,
men så var det inte. De tyckte att deras produker skulle passa i min lilla fina butik sa de.......
Den ena tjejen hade bott i Grekland i många år (hon var svenska alltså) och den andra tjejen hade
faktiskt bott i Tidaholm tidigare.  Den första har egna olivodlingar som nu med hjälp av sin granne
därnere tillverkar egen olivolja. Helt fantastist! De hade ju verkligen hittat rätt person i mej.





Jag och Malin fick provsmaka de båda olivoljorna, en ekologisk och en vanlig.
De var helt underbara båda två, eftersom det var svårt att välja blev det båda.
Den vanliga och ekologiska i flaskor på 250 g och den vanliga även i en plåtburk på 1 liter.
Har redan sålt flera stycken! Så roligt att det uppskattas när man testar något nytt!



Den ekologiska hade fått en fin utmärkelse, en guldmedalj för bästa olivolja 2010!!!

Vi fick även provsmaka marmelad, även den gjord i Grekland, utan massa tillsatser.
Det blev två smaker där också. Verkligen goda och speciella!



Smakerna är skogens bär & honung och hallon & ouzo.
Är inte så förtjust i att dricka ouzo men tillsammans med hallon var det jättegott.
Dessa marmelader går också att använda som sylt, men ett kex med lite av dessa på är inte alls fel.
Våga prova!



Alla dessa produkter finns i butiken nu!

Ni får gärna provsmaka lite olivolja.
Välkomna in!

Kommentarer
Postat av: Lene-Therese

Gud vad roligt!!! :)

2010-10-03 @ 10:22:26
URL: http://lenetherese.blogg.se/
Postat av: maud

Och den var jättegod! ska köpa så fort min olja från kretaresan tar slut;)

2010-10-13 @ 14:52:21
URL: http://maudsanglar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0