Det blir inte alltid som man tänkt sej.....

Nä det ska gudarna veta......

Vilken jul!

Sambon vaknar natten till julafton och springer till toa... Jag tar mitt pick och pack och flyttar
in i datarummet, men vad hjälper det? Framåt morgonkvisten på julafton är det min tur....
Klockan 10.00 ringer dottern som är hos sin pappa och talar om att hon bott på toaletten hela natten.

Kan en julafton börja sämre???


Kliver upp ur sängen lagom till Kalle Anka börjar. Ligger i soffan och kollar. Elin och Sebastian
kommer hem och vi får sällskap i soffan. Ingen orkar ens tänka på mat (urk...) och julklappar.
Inte ens på julklappar!!! Då är det illa!
Klockan 20.00 går vi och lägger oss och sover till kl 09.00 nästa morgon.

Vilken julafton!!!

Visar sej nu att 90% av de som var på samma kalas som vi på onsdagskvällen
har drabbats. Vilken himla osis alltså! Varför just vi och just på julafton?
Får väl se det positiva i det hela..... jag var ju iallafall ledig från jobbet, hade inte
varit så kul om det hade brutit ut dagen före julafton när det är som mest att göra på hela året.

Juldagen blev inte så lyckad heller. Vi försökte äta lite julmat men det blev magert...
Julklapparna delades till slut ut iallafall, men ingen var särskilt sugen på det heller!

Idag har vi piggnat till lite iallafall så då fick vi åka till min mamma i
Falköping för att byta julklappar med henne och min son Jimmy.
De fick ju inte komma hit på julafton så de två fick fira jul tillsammans själva
istället. Utan paket och julgodis som ju fanns här hos oss!
Nu är alla momenten gjorda iallafall, men mycket godis och mat finns det
kvar här hemma så nu klarar vi oss hela året ut!

Ja så kan det gå... men nu går livet vidare med jobb imorgon igen.

Ha en bra sista vecka år 2010!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0